Лекція мистецтвознавиці Олени Годенко-Наконечної «Жінки-художниці України: новий ракурс» презентує окремі постаті провідних українських мисткинь ХХ ст. та сучасності з позиції гендерного виміру. Це спроба зламати стереотипи сприйняття "жіночого мистецтва" і подивитись на жінку в українській образотворчості і як на суб'єкт, і як на об'єкт мистецтва.
Давид Чичкан пропонує відвідувачам принести купюри номіналом 20 або 200 гривень, які він власноруч доповнить цитатами Лесі Українки або Івана Франка, зміст котрих стосується соціально-економічного устрою. Перформанс продовжуватиметься допоки розписані художником купюри перебуватимуть в обігу, виконуючи окрім економічної також просвітницьку функцію.
Минулий рік став викликом для всіх інституцій, і заклади культури не стали виключенням. Зіштовхнувшись з пандемією суспільства втратили можливість проведення масових заходів та звернулись до онлайн-формату. Соціальні мережі та онлайн-платформи запропонували нові можливості, але чи задовольнило це глядача?
У лекції Катерина Яковленко розповість про те, чи став онлайн-формат другом для культурних інституцій? Які можливості відкрились для них та що зробити було неможливо?
Будемо говорити про творчість художника, напрями та теми, з якими він працює. Подія відбудеться у форматі питання-відповідь, тож всі охочі зможуть поставити власні запитання художнику. Модераторка: Ірина Полікарчук.
Протягом курсу діти вивчали не лише мистецтво, а й його зв’язок із соціумом. Викладачки обрали теми, які допомогли малечі дізнатись більше про сучасних митців та розширили уявлення про те, як за допомогою художніх творів можна виражати свою думку та громадянську позицію.
“Оголеність - це завжди беззахисність. Коли ти оголений стоїш - ти беззахисний. Завжди нас одяг якось захищає чи ілюзію захисту дає, а тут - оця от беззахисність…”, - говорить художник.
Якщо ви ще не встигли подивитись експозицію або хотіли почути коментарі автора - запрошуємо до перегляду екскурсії виставкою на YouTube-каналі галереї Артсвіт.
Фінальне заняття курсу “Артсвіт дітям. Сучасне мистецтво” відбулось минулої суботи, 19 грудня. Діти розглядали роль жінки в історії мистецтва. Викладачки Альона Самофалова та Алевтина Ковтун допомагали малечі розкрити проблеми та особливості сприйняття жінки в минулому та зміну її ролі в сучасному мистецтві. Діти дізнались як про меценаток та муз доби Відродження, так і про відомих мисткинь кожної епохи, зокрема, XX та початку XXI сторіч.
Виставка “Зрозумів тебе” відбулась у жовтні. Вона була створена дев’ятьма художниками й художницями з різних міст України. В центрі експозиції - спроба зрозуміти один одного, «код» міста Дніпро та середовище тимчасової творчої співпраці. Протягом кількох тижнів учасники та учасниці резиденції взаємодіяли між собою, ділилися мистецьким досвідом та досліджували місцевий контекст.
Пропонуємо всім, хто не зміг її побачити або зрозуміти, спробувати ще раз за допомогою віртуальної прогулянки 3D-туром.
Виставка “Чи дорівнює ритуал рутині?” була представлена в галереї Артсвіт у вересні. Авторки проєкту пропонували по-новому глянути на звичний стан речей, переоцінити їхнє значення в житті людини, а також замислитись над тим, що у нашому житті є важливим або неважливим ритуалом, а що переходить у рутину.
Всім, хто не зміг відвідати виставку або хоче подивись її ще раз, ми підготували 3D-тур. Тож тепер потрапити до галереї Артсвіт можна в зручний час та не виходячи з дому.
Ми розуміємо і приймаємо занепокоєння громадсткості щодо художньої акції, яку провів Максим Ходак. Нам шкода, що діяльність артиста викликала обурення в ЗМІ та соціальних мережах і задала аудиторії та учасникам акції психологічного дискомфорту.
Відкрито реєстрацію на курс занять в межах Програми з мистецтва “Артсвіт дітям”. Цього разу пропонуємо зануритись у сучасне мистецтво, визначити його особливості та попрацювати з різними знаковими темами.
До участі запрошуємо дітей віком від 6 до 13 років. Відвідування всіх занять курсу безкоштовна за умови попередньої реєстрації.
Минулої суботи діти працювали з темою інклюзивного мистецтва, особливість якого полягає в доступності культурного продукту для всіх людей без виключення. Інклюзивне мистецтво перетинається як із соціально направленим, мета якого - привернення уваги до певного явища чи проблеми, так і з партисипативним, зосередженим на залученні спільноти до процесу.