Запрошуємо на резиденцію для художників від галереї Артсвіт і Українського культурного фонду.
Ми чекаємо на заявки від митців різних напрямків візуального мистецтва: від живопису до медіа-арту, від фотографії до перформансу.
Відносини - це завжди складно. Особливо, коли вони свідомо мають на увазі ієрархію. Особливо, якщо один із суб'єктів цих відносин повинен свідомо підкориться встановленим правилам гри. Але чи повинен?
Все перераховане вище можна застосувати багато до чого, але в даному конкретному випадку будемо говорити про художника та інституції. Взаємна потреба одне в одному (і інституція тут навіть більш зацікавлена сторона) штовхає на необхідність постійного перегляду цих правил, в надії коли-небудь вийти на максимально комфортний режим для всіх. Можливо, це утопія, але аж надто вона спокуслива.
Виставка “Це не музей - це завод” триває! А щоб орієнтуватись за темою було легше, ми підготували авторсько-кураторську відеоекскурсію.
Кураторка Наташа Чичасова і художниці/-ки розповіли більше про те, чим цікавий феномен народного музею та як створювалась експозиція, а також - окремо про кожну представлену в галереї роботу.
Це не монолог — це діалог! Власне так і спробуємо побудувати цю розмову, протягом якої учасник_ці виставки «Це не музей — це завод»:Катерина Лисовенко, Ларіон Лозовий, Павло Хайло, Анна Щербина — розкажуть про досвід роботи з Народним музеєм історії Дніпровського металургійного заводу, про власний художній метод через роботи, представлені на виставці, та те, що власне дає досвід переміщення рефлексій про музей за його межі, як це працює і чи працює?
II Програма резиденцій галереї Артсвіт - це цикл освітньо-практичних заходів для кураторів та митців. Проєкт реалізується за підтримки УКФ. Формат передбачає групові резиденції із наставництвом кураторів з різних медіа: кураторство і візуальне мистецтво та паралельна публічна програма, яка складається з artist talks, лекції, кураторських екскурсій та двох виставок.
Кураторська резиденція відбуватиметься у два етапи. Перший етап складатиметься із теоретичних і практичних занять, структурованих у чотири модулі. Вони проходитимуть онлайн у понеділок та четвер впродовж двох тижнів: 16, 20, 23, 27 липня. Кожен модуль передбачає обговорення теоретичних текстів про кураторство та історію виставок, а також практичні завдання. Впродовж першого етапу резиденції учасники працюватимуть над розробкою спільної виставки. Ми чекаємо на вмотивованих кураторів, художників, які мріють стати кураторами, співробітників музеїв та галерей. Бажано мати попередній досвід роботи у мистецькій сфері.
Програма має міждисциплінарний перформативний характер, фокусується на теорії та практиці із наголосом на критичні й дослідницькі підходи. Основний фокус – розгляд позицій художника/-ці в історичних, культурних, інституційних контекстах країн Центрально-Східної Європи повоєнних часів.
Представляємо новий виставковий проєкт - «Це не музей — це завод». Виставка є дослідженням феномену народного музею, способів репрезентації історії у музейному просторі, зламів та точок неспівпадіння, що в ній проявляються. Дніпровський металургійний завод (колишній завод ім. Петровського) - одне з визначальних підприємств в Дніпрі, яке зіграло важливу роль в його розвитку та розбудові. На цьому заводі був створений один з перших народних музеїв при заводі в місті, в якому поступово назбирався великий корпус матеріалів, що сягає 37.000 експонатів. Експозиція музею, його приміщення, неодноразово зазнавали трансформацій, але одне залишалось незмінним— унаочнення величі історії заводу.
Виставку можна подивитись з 7 липня до 8 серпня. Вхід вільний.
Галерея Артсвіт і Verein PAErsche Aktions-Labor e.V. запрошують українських та німецьких перформансистів віком до 35 років до участі у проєкті »Перехід«.
»Перехід« - це двотижнева онлайн-резиденція та обмін між молодими німецькими та українськими артистами. Проєкт відбуватиметься з 13 по 26 липня 2020 року. Подати заявку можна 28 червня.
Найбільш вдало концепцію інклюзивності може описати лозунг, який прийшов від руху людей з інвалідністю в США за свої права, - “Нічого для нас без нас!”. Інклюзивним можна назвати мистецтво “з”, “для” та “про” всіх людей без виключення. Воно може перетинатися із соціально ангажованим мистецтвом, націленим на створення соціальних чи політичних змін, або з партисипативним, яке зацікавлене в залученні людей.
В межах Лабораторії соціальних змін пропонуємо переглянути відео-дослідження Яни Салахової про особливість та важливі аспекти такого явища як інклюзивне мистецтво. Відео поділене на дві частини, які можна переглянути на YouTube-каналі галереї Артсвіт.
Особливість пленера полягає в тому, що митець створює свою роботу не в звичних умовах майстерні, а на природі, малюючи пейзаж з натури. Пленер дає можливість побачити природну гру світлотіні, мінливість станів освітлення, а також - допомагає художнику відрізнити на своїй картині другорядне від важливого.
Курс складається з чотирьох відео, які можна подивитись на YouTube-каналі галереї Артсвіт. У вступній лекції мова йде про те, які можуть бути проєкти та з чого вони складаються. Друга лекція присвячення командам та лідерству, а про інструменти проєктного менеджменту та фінансування проєктів можна дізнатись з третьої та четвертої частин курсу.
Галерея Артсвіт представляє авторську екскурсію виставкою Антона Ткаченка “Все хорошо”. Проєкт є першою персональною виставкою харківського митця в Дніпрі.