• Рус/Укр
  • Eng
Глядач не повинен бути наляканим, йому має бути цікаво
10/08/2016

Глядач не повинен бути наляканим, йому має бути цікаво

Художниця німецького походження Імке Руст з Намібії знову приїхала в Дніпро. На цей раз, продовжуючи співпрацю з галереєю Артсвіт і Генеральним консульством ФРН, Імке приїхала щоб реалізувати проект, який буде презентовано в кінці вересня в рамках проведення Тижнів Німеччини в Україні. Поки художниця працює в майстерні, пропонуємо інтерв'ю, записане Катериною Горб, в рамках проекту Діалоги, дискусійної платформи галереї Артсвіт.

Багато художників проявляють досить снобістське ставлення, кажучи: "Ми - сучасні художники, ми не потребуємо розумінні". Особисто я вважаю, що розуміти і бути зрозумілим неймовірно важливо. Адже приїхавши в країну, мови якої не знаєш, необхідно, щоб обидві сторони виявили зусилля в спробі зрозуміти один одного. Добре, коли знаєш кілька слів або кого-то, хто міг би переводити для тебе. І все ж, це ідеальна ситуація. Думаю, так само можна висловитися щодо мистецтва. Якщо я як художник хочу зацікавити глядача, (можливо, він не зрозуміє до кінця, але хоча б спробує), то намагаюся уявити роботу таким чином, що б він відчув цікавість і бажання поставити запитання. Звичайно, це не повинно бути занадто лякає і дивно, щоб глядач не боявся питати. Жителі Намібії не звикли до сучасного і концептуального мистецтва. Це привело мене до усвідомлення, що представляти всі ці дивовижні арт-об'єкти способом, який їм не зрозумілий, безглуздо. Ми повинні зустрітися на середині шляху і спробувати знайти спосіб, що приведе їх до більш концептуальним робіт. Тоді люди зможуть сказати: «Так, я розумію, про що робота».

Я вважаю, що діалог повинен виходити від двох, інакше це не діалог. Обидві сторони повинні внести в нього щось, але саме художник відчуває необхідність в цьому, адже художник хоче висловити якусь ідею або уявити роботу.

ДИВІТЬСЯ:  Walking in Circles – Art video / Performance

 

На самому початку моєї кар'єри я зрозуміла, що люди приходять з абсолютно різними поглядами і упередженнями про мистецтво. Вигравши дуже важливий приз в Намібії в арт-конкурсі, я була представлена ​​своїм другом його знайомому, вихідцю з Намібії і художнику, який не знав мене. Мій друг сказав: "Це Імке Руст. Вона створила ці великі картини про голодних собак ". Після чого художник відповів: "Ні". Він був практично розсерджений, він сказав "ні" як "НІ!", Немов "Ти хочеш пожартувати наді мною?". Я абсолютно не могла зрозуміти причину і запитала: "Чому, що це значить?". На що він відповів: "Ні, ти не могла створити ці картини. На це здатний лише великий сильний чоловік ". Після цього я зрозуміла, що люди приходять з очікуваннями, про які ти ніколи не дізнаєшся. Звідки вони відбуваються, чому виникає таке враження? Завжди потрібно очікувати, що у людей дуже різне розуміння творів мистецтва.

Намібія більш консервативна країна, ніж Німеччина. Однак, навіть в Німеччині до сих пір існує тенденція, що успішні художники в більшості чоловіки. Так, в Німеччині у жінок становище дещо ліпша, але в обох країнах все так же вірять, що мистецтво для жінки - хобі до заміжжя і дітей. Можливо, це теж послужило причиною для такої реакції того художника, оскільки картини були занадто сильними і могутніми. Адже, вони виграли головний приз, який на багато більше тих, що дісталися чоловікам, а я була лише молодою дівчиною.

 

ЧИТАЙТЕ: ИМКЕ РУСТ: КАК ШЕСТЬ КОРОВ ПОМОГЛИ МНЕ ОСУЩЕСТВИТЬ ПРОЕКТ

 

Цілком можливо, що хтось дивиться на мої роботи і думає: "О, це огидно". Саме ця думка спонукала мене вносити свої художні позначки на декорі в готелях. Не те, щоб це було звернено до авторів цих робіт, але точно до власників готелів і знімних квартир. Адже, на відпочинку я хочу дивитися на щось гарне, тому і почала "покращувати" декор. Я багато думала про це. Адже, я не бунтар і не збираюся руйнувати чужу роботу, я занадто поважаю будь-який прояв творчості. Для мене було дуже важливо здійснити свої правки в найбільш поважній формі. Я не намагалася зіпсувати ці роботи, навпаки, хотіла їх зробити краще і подарувати нове життя. Звичайно, я усвідомлюю, що це все справа мого смаку. Ще однією причиною послужив факт, що практично завжди використовуються копії, а не оригінальні роботи. Найогидніше, що мені доводилося бачити, це вивішування сторінок календаря в рамах. Це найдешевша підробка з усіх можливих. Тому, Домальовуючи ці картинки, я перетворюю їх в оригінальний предмет мистецтва. По-моєму, це справжній подарунок господарям.

Перед тим, як виправляти картини в готельних номерах, я завжди намагаюся зрозуміти, постраждає хтось від цього і буде у мене достатньо коштів, щоб відшкодувати збиток. Якщо виникає питання: чи морально втручатися в чужу роботу, у мене є зустрічне запитання: чи морально поміщати сторінку календаря в рамку? Крім того, це порушення авторських прав і не законно використовувати календар подібним чином. До того ж, вони ображають мене як професійного художника, вішаючи дешеві картини в кімнати, за проживання в яких я плачу гроші. Тому, я завжди можу запитати: що ви думаєте, коли вішаєте ці жахливі картини в номерах? Можливо, це протизаконно.

Багато художників впевнені, що естетика не важлива зовсім, і нарочито намагаються уникати її. Особисто я дуже люблю гарні речі. Думаю, більшість людей їх люблять. Скільки б повідомлень не зраджували мої арт-об'єкти, для мене все так само важливо, щоб вони були і красивими теж. Звичайно, іноді вони можуть бути забавними або навіть моторошними, якщо посил про огидне був в пріоритеті.

Інші новини

13 грудня 2018
Музеї світу

Музей – це храм чи цвинтар мистецтва? Що являють собою традиційні та сучасні музеї? Коли виникли перші художні музеї та якою була мета їх створення? В чому сутність діяльності цих інституцій в сучасному інформаційному суспільстві?


Разом з авторкою циклу лекцій «Контексти візуальної культури» Оленою Годенко-Наконечною спробуємо розібратися в цих питаннях

 

...
30 листопада 2018
Тренди сучасної документальної фотографії

30 листопада запрошуємо вас на лекцію Валерія Мілосердова “Тренди сучасної документальної фотографії”. На лекції на прикладі фотосерій  видатних фотографів будуть показані основні напрямки пошуку нової візуальної мови та розробки тем у сучасній документальній фотографії.

 

...