Контексти візуальної культури
21/10/2021

Контексти візуальної культури

Ми в галереї Артсвіт дуже чекали на повернення програми про мистецтво – Контексти візуальної культури, авторкою і лекторкою якої є Олена Годенко-Наконечна.
І вже 21-го жовтня стартує цикл нових лекцій. Сучасний глядач, потрапляючи в поле мистецтва, сприймає його з огляду на свої знання й досвід. Розширити горизонти рецепції різних форм мистецтва, зокрема сучасного, допоможуть запропоновані лекції-бесіди досить широкого спектру тем: від розмови про окремі сторінки історії мистецтва, зокрема античну міфологію як підґрунтя в тематиці європейського живопису, протиборство думок навколо сучасного та академічного мистецтва, ідею «чистого мистецтва» та роль соціального фактору, пропагандистське мистецтво в тоталітарних режимах або факти крадіжок з музейних колекцій. Багатоплановими є питання перформативності та мистецтва взаємодії, впливу нових технологій на мистецтво та перетину його з наукою, зацікавленості підприємців-меценатів у розвитку високої культури та ін.
Лекції супроводжуватимуться демонстрацією творів мистецтва класики та сучасності, розраховані на широке коло відвідувачів.
Запрошуємо всіх охочих долучитися до освітньої програми, лекції відбуватимуться щочетверга й для кожної буде власна реєстрація.
Хочемо звернути увагу, що на лекціях діятимуть карантинні обмеження, а отже для перебування на лекції є обов’язковими реєстрація та носіння маски.
Олена Годенко-Наконечна – кандидатка мистецтвознавства, культурологиня, професорка кафедри філософії і педагогіки НТУ «Дніпровська політехніка», лауреатка міської премії ім. М. Паніна в номінації «Мистецтвознавство та педагогічна діяльність», авторка та учасниця низки мистецьких проєктів.
Тематика лекцій:
1. Античні міфи в європейському мистецтві – вічна тема чи данина моді?
2. Становлення академічних канонів та феномен мистецького бунту
3. Технічний прогрес і мистецтво: як технології змінювали напрямки образотворчості
4. Меценати та їхній вплив на долі художників
5. Пропагандистське мистецтво в тоталітарних режимах Радянського Союзу та нацистської Німеччини
6. Соціальне в мистецтві: від естетики «мистецтва для мистецтва» до сучасних форм критичного висловлювання
7. Нові гравці на полі сучасного мистецтва: чому бізнес має бути зацікавлений у розвитку мистецтва
8. Перформативність та мистецтво взаємодії – нові ракурси сучасної художньої творчості
9. Гучні викрадення творів мистецтва з музейних колекцій
Програма реалізується в межах проєкту Dnipro Contemporary за підтримки Департаменту гуманітарної політики та Культурної столиці.

Інші новини

24 листопада 2022
Розмова про майбутнє з Катею Бучацькою та Борисом Філоненком

26 листопада, в цю суботу о 15:00 відбудеться розмова про майбутнє з Катею Бучацькою та Борисом Філоненком. Наприкінці серпня в Карпатських горах відбулась резиденція організована Асортиментною кімнатою. Курували програму Катя Бучацька та Борис Філоненко, а в якості учасни_ць долучились десять художників та художниць.“У ситуації, коли воєнна оптика маркує наші тіла і середовища нашого існування, скепсис щодо майбутнього трансформується у стани перманентних підтримувальних дій та підготовки до завтра. Контрнаступ може відбутися і в історії ідей про майбутнє.” - пише про резиденцію Борис Філоненко, пропонуючи майбутнім учасни_цям спільно порозмислити про ці ідеї. На зустрічі у Дніпрі ми поговоримо про майбутнє через призму резиденції, яка відбулась, та тих мистецьких напрацювань, що мали в ній місце.

...
23 листопада 2022
Лекція Дмитра Чепурного "Мистецтво сходу України. Практики самоорганізації 2010–2021"

25 листопада о 18:00 в стінах галереї Артсвіт пройде лекція Дмитра Чепурного "Мистецтво сходу України. Практики самоорганізації 2010–2021". На лекції ми поговоримо про роботи українських та міжнародних художників, що працювали у регіоні та/або роботи яких тематично пов'язані з регіоном. Прослідкуємо як будь-які старі категорії перестають працювати, а репрезентації регіону у мистецтві змінюються із переходом від гібридної війни у регіоні до загарбницької війни на знищення України. Всупереч смертоносній російській агресії, мистецькі проєкти реалізовані у період 2014–2021 років є свідченням розквіту культурного життя Донецької та Луганської областей, що не були окуповані Росією до початку повномасштабного вторгнення 2022 року.

...