Артсвіт представить Кіптяву на міжнародному фестивалі сучасного мистецтва у Мадриді
10/09/2019

Артсвіт представить Кіптяву на міжнародному фестивалі сучасного мистецтва у Мадриді

Галерея Артсвіт, представляючи Україну на міжнародному фестивалі сучасного мистецтва Hybrid Festival в Іспанії, реалізує виставковий проект «Кіптява» художників Даніїла Ревковського та Андрія Рачинського під кураторством Ксенії Малих. Виставка відбудеться з 17 по 20 вересня 2019 року в SALAEFTI в EFTI group - International Center of Film and Photography. В рамках виставки відбудеться презентація Ксенії Малих, де вона познайомить аудиторію з молодою мистецькою сценою України, що у своїх художніх практиках зосереджена на пострадянських культурних процесах, що досліджує та взаємодіє з історичною спадщиною України. Художники Даніїл Ревковський та Андрій Рачинський поділяться своїм досвідом щодо дослідження промислових міст України після Майдану. Вони поговорять про специфіку художньої практики під час війни. Розмова також торкнеться таких тем як відповідальність художників та ефективність суспільно критичного мистецтва. Презентації відбудуться 19 вересня о 18:00.

Даніїл Ревковський і Андрій Рачинський відносяться до нового покоління українських художників. Вони росли і формувалися як художники в перші роки незалежності України в місті Харкові - важливому культурному і промисловому центрі країни.

Їх основний метод - художнє переосмислення і дослідження сучасної української реальності з фокусом на трансформації індустріальних об'єктів після розпаду СРСР. Використовуючи стратегію журналістського розслідування, художники оперують сотнями гігабайт інформації, знайденої в відкритих джерелах, і даними, які вдалося роздобути при "польових дослідженнях".

Проект "Кіптява" - результат великого і тривалого дослідження історії, архітектури, культури та соціальних процесів Дніпропетровської області як найбільш репрезентативного промислового регіону України.

У проекті "Кіптява" художники рефлексують над соціальним середовищем Кам’янського - міста з тривожною екологічною ситуацією, економічною і демографічною кризою, пов'язаними із занепадом промисловості.

Кам'янське до 2016 називався Дніпродзержинськ на честь Фелікса Дзержинського - співзасновника Всеросійської надзвичайної комісія по боротьбі з контрреволюцією і саботажем - прабатьком КДБ. Також це місто є батьківщиною Леоніда Брежнєва - Генерального секретаря ЦК КПРС ( "президент" СРСР). Кам'янське -

велике індустріальне місто з безлюдними широкими площами, сформованими містоутворюючими підприємствами металургійного, хімічного, коксохімічного комплексу. Місто постійно залишають жителі, залишаючи свої квартири в панельних будинках і свої підписи під петиціями про надання місту статусу зони екологічного лиха.

Ключова робота "Кіптяви" - серія фотографій, що фіксують неявну дію художників в публічному просторі міста Кам'янське. У різних точках спальних районів міста художники намалювали по букві на торцях типових п'ятиповерхівок. Тільки зібравши ці літери разом, можна прочитати напис "МИ проїбались" (WE FUCKED UP). Вперше ця робота була виставлена ​​в місті Дніпро в галереї Артсвіт і ніколи не демонструвалася в Кам'янському. Цей слоган - підсумок дослідження стану промисловості Дніпропетровського регіону, стейтмент художників, які фіксують свою неспроможність як таких, які працюють з гострою соціальною проблематикою. Так художники піддають сумніву ефективність соціально-критичного мистецтва. Методи, які використовують Ревковський і Рачинський, сформували особливу етику, керуючись якою художники піратськими методами збирають відео із соцмереж, створюють несанкціоновані написи на стінах і т.д. Ці методи хоч і здаються трохи хуліганськими, але разом з тим є напрочуд адекватними ситуації, яка склалася в країні. І хоч художники визнають те, що критичне мистецтво не здатне змінити ситуацію, але відповідальності з себе не знімають.

Проект реалізується за підтримки Українського інституту

 

Інші новини

12 серпня 2020
Open Call для художників: Програма резиденцій галереї Артсвіт

Запрошуємо на резиденцію для художників від галереї Артсвіт і Українського культурного фонду.

Ми чекаємо на заявки від митців різних напрямків візуального мистецтва: від живопису до медіа-арту, від фотографії до перформансу.

 

...
05 серпня 2020
Художник_ця та інституція: стратегії взаємодії

Відносини - це завжди складно. Особливо, коли вони свідомо мають на увазі ієрархію. Особливо, якщо один із суб'єктів цих відносин повинен свідомо підкориться встановленим правилам гри. Але чи повинен?

Все перераховане вище можна застосувати багато до чого, але в даному конкретному випадку будемо говорити про художника та інституції. Взаємна потреба одне в одному (і інституція тут навіть більш зацікавлена ​​сторона) штовхає на необхідність постійного перегляду цих правил, в надії коли-небудь вийти на максимально комфортний режим для всіх. Можливо, це утопія, але аж надто вона спокуслива.

...