• Рус/Укр
  • Eng
Третя Дунайська бієнале сучасного мистецтва
30/08/2015

Третя Дунайська бієнале сучасного мистецтва

29-го серпня в Братиславському музеї мистецтва Мюеленстін Данубіана відкрилася 3-тя Дунайська бієнале сучасного мистецтва. В цьому році вперше запрошений куратор Христина Яросова розкрила тему "Сучасні ікони. Мистецтво видовища ".

Експозиція має на меті обговорення питань молодого покоління художників і нових уявлень про те, що сприймається суспільством як мистецтво. Під питання поставлена ​​також роль сучасного мистецтва, вплетеного в клубок образів масової культури; схильність сучасного суспільства до поверхневого читання символів і захопленістю "барвистою візуальністю" об'єктів. Чи відбулася в суспільстві підміна релігії як фундаментальної цінності на "релігію споживання"? Чи є ці художники критиками сучасного капіталізму і на якому етапі занурення в процес позбавляє їх можливості об'єктивної критики. Свої "нові ікони" представили 22 художника з десяти придунайських країн, серед яких Німеччина, Австрія, Словаччина, Угорщина, Хорватія, Сербія, Болгарія, Румунія і Молдова.

Незважаючи на те, що Дунай лише в кінці свого шляху стикається з Україною, впадаючи в Чорне море недалеко від Одеси, з України були відібрані відразу три художника, які, як зізналися самі організатори, зайняли найбільш вигідні експозиційні місця в просторі наймолодшого музею Словаччини.

Два масштабних полотна одесита Степана Рябченко впевнено виділяються своєю барвистою, виразною і, головне, дуже переконливою реальністю винайденого цифрового фігуративу. Фантастичні сюжети, які ростуть з традиції українського авангарду, нагадували собою класичні полотна із зображенням епічних баталій.

За задумом куратора назва виставки - "Сучасні ікони. Мистецтво видовища "- вказує на кілька пересічних тим, які представляють точку зору різних художніх форм і прийомів. Завдання експозиції полягає не в узагальненні та порівнянні явно різних видів вираження, а в акцентуалізаціі діалектичних особливостей та створення простору для рівноправного, відкритого обговорення. Що ж, оцінюючи масштаби робіт українських художників, складно назвати обговорення рівноправним. Їх твори явно домінували в просторі, виділяючись не тільки розмірами, а й демонстрацією зовсім іншого підходу.

Двадцятиметрова інсталяція "Сибір" Микита Шаленний нагадувала собою заколисаного велетня, акуратно укутаного в згинається стіну будівлі. Потужний політичний підтекст сибірського пейзажу з рушників можна вловити, помітивши бирки на рушниках "made in China".

Колючий турнікет Данііла Галкіна мав глядача уповільнити хід, вступивши у взаємодію з інсталяцією, ніби пройшовши через дискомфортний портал в іншу реальність. Бієнале триватиме до 25 жовтня. Зручне розташування музею в 50 хвилинах їзди від Відня робить його досить доступним для глядачів з різних країн, у тому числі і українців.

Участь у бієнале взяли: Erik Binder / SK /, Michele Bressan / RO /, Nemanja Cvijanovi? / HR /, Michal? Ernušák / SK /, Tanja Deman / HR /, Viktor Frešo / SK /, Daniil Galkin / UA /, Patrícia Jagicza / HU /, Paulina Jazvi? / HR /, Vikenti Komitski / BG /, Kristian Ko? Ul / HR - DE /, Marek Kvetan / SK /, Marcel Mališ / SK /, Stano Masár / SK /, Ioana Nemes / RO /, Pavle Pavlovi? / HR /, Stepan Ryabchenko / UA /, Nikita Shalenny / UA /, Erik Šille / SK /, Maja Vukoje / AT /, Clemens Wolf / AT /, Vlasta? Áková / SK /.

Джерело: Маша Шалуева

Інші новини

13 грудня 2018
Музеї світу

Музей – це храм чи цвинтар мистецтва? Що являють собою традиційні та сучасні музеї? Коли виникли перші художні музеї та якою була мета їх створення? В чому сутність діяльності цих інституцій в сучасному інформаційному суспільстві?


Разом з авторкою циклу лекцій «Контексти візуальної культури» Оленою Годенко-Наконечною спробуємо розібратися в цих питаннях

 

...
30 листопада 2018
Тренди сучасної документальної фотографії

30 листопада запрошуємо вас на лекцію Валерія Мілосердова “Тренди сучасної документальної фотографії”. На лекції на прикладі фотосерій  видатних фотографів будуть показані основні напрямки пошуку нової візуальної мови та розробки тем у сучасній документальній фотографії.

 

...