Контексти візуальної культури: Чому не було великих художниць-жінок?
14/06/2018

Контексти візуальної культури: Чому не було великих художниць-жінок?

Для третьої лекції з циклу «Контексти візуальної культури» її авторка Олена Годенко-Наконечна використала назву книги відомої американської дослідниці Лінди Нохлін «Чому не було великих художниць-жінок?». Представниці феміністичної теорії ХХ ст. присвятили багато уваги подібним питанням. Наприкінці ХХ ст. прийшло наступне покоління науковців, жінок і чоловіків, які використовували нові – ґендерні – підходи в розмові про статі. Чим же відрізняється «ґендер» від «фемінізму»? Як по-новому можна сприймати історію мистецтва з ґендерних позицій? Яке місце в «чоловічій історії» займає жінка – жінка як мисткиня, і жінка як образ в мистецтві? Усі ці та інші специфічні аспекти зазначеної теми будуть розглянуті на прикладах творів класичного та сучасного мистецтва, у яких жінка виступає то як авторка, то як модель.

Лекція відбудться 14 червня. Початок о 19:00. Вхід вільний.

16.06.2018. Дві додаткові лекції третього модулю «Сексизм, жіноче тіло та ґендерні стереотипи в мистецтві» і «Сучасне феміністичне мистецтво: новаторство, провокації, скандали» – це поглиблення розмовизґендерної проблематики, це спроба розібратися у складних соціокультурних питаннях та їх відображенні в мистецтві. Розмова піде про жінку як суб’єкт та об’єкт у класичному та сучасному мистецтві, про гострі проблеми, які порушують в новому мистецтві – проблеми сексизму та тілесності, ґендерної нерівності та асиметрії у сприйнятті жіночої та чоловічої моралі, природи та презентації фемінного та маскулінного в мистецтві та ін., зокрема, на прикладах митецьких практик Фріди Кало, Джуді Чикаго, Марини Абрамович, Трейсі Емін та багатьох інших.

 

Ілюстрація: Сінді Шерман "Untitled", 2010

Інші новини

29 червня 2019
Показ короткого метру молодих режисерів

Восени 2018 року харківська Академія візуальних мистецтв за підтримки Українського культурного фонду зібрала 16 студентів з Донецького та Луганського регіонів для участі у кінолабораторії зі створення документального короткого метру. В процесі навчання студенти знайомилися з документальним кіно, фотографією і театром. Режисери шукали свої теми і героїв. Кінолабораторія тривала 6 тижнів, протягом яких студентам вдалося зняти по одній короткометражній роботі.

 

...
23 червня 2019
Конкурс українських художників МУХі 2019: прийом заявок

Щербенко Арт Центр оголошує старт прийому заявок на участь у сьомому конкурсі молодих українських художників МУХі 2019.


Загальний призовий фонд конкурсу МУХі 2019 – 70 000 грн. Переможець отримає грошову премію – 40 000 грн. та можливість реалізувати власний проект у галерейному просторі (або під егідою) «Щербенко Арт Центру» у 2020 році.

...