• Рус/Укр
  • Eng
Контексти візуальної культури: Чому не було великих художниць-жінок?
14/06/2018

Контексти візуальної культури: Чому не було великих художниць-жінок?

Для третьої лекції з циклу «Контексти візуальної культури» її авторка Олена Годенко-Наконечна використала назву книги відомої американської дослідниці Лінди Нохлін «Чому не було великих художниць-жінок?». Представниці феміністичної теорії ХХ ст. присвятили багато уваги подібним питанням. Наприкінці ХХ ст. прийшло наступне покоління науковців, жінок і чоловіків, які використовували нові – ґендерні – підходи в розмові про статі. Чим же відрізняється «ґендер» від «фемінізму»? Як по-новому можна сприймати історію мистецтва з ґендерних позицій? Яке місце в «чоловічій історії» займає жінка – жінка як мисткиня, і жінка як образ в мистецтві? Усі ці та інші специфічні аспекти зазначеної теми будуть розглянуті на прикладах творів класичного та сучасного мистецтва, у яких жінка виступає то як авторка, то як модель.

Лекція відбудться 14 червня. Початок о 19:00. Вхід вільний.

16.06.2018. Дві додаткові лекції третього модулю «Сексизм, жіноче тіло та ґендерні стереотипи в мистецтві» і «Сучасне феміністичне мистецтво: новаторство, провокації, скандали» – це поглиблення розмовизґендерної проблематики, це спроба розібратися у складних соціокультурних питаннях та їх відображенні в мистецтві. Розмова піде про жінку як суб’єкт та об’єкт у класичному та сучасному мистецтві, про гострі проблеми, які порушують в новому мистецтві – проблеми сексизму та тілесності, ґендерної нерівності та асиметрії у сприйнятті жіночої та чоловічої моралі, природи та презентації фемінного та маскулінного в мистецтві та ін., зокрема, на прикладах митецьких практик Фріди Кало, Джуді Чикаго, Марини Абрамович, Трейсі Емін та багатьох інших.

 

Ілюстрація: Сінді Шерман "Untitled", 2010

Інші новини

11 жовтня 2018
12345678910. Будинок, що став ґрунтом

11 жовтня запрошуємо на відкриття нової виставки в просторі Кімната від студії 12345678910 "Будинок, що став грунтом". В місті Дніпро, за адресою вул. Січових Стрільців, 24 знаходиться зруйнований цегляний будинок. На даний момент він складається зі збереженого фасаду, що виходить на вулицю, декількох стін та нагромадження цегли, утвореного після обвалення будівлі.


Автори дивляться на руїну як на місце, позбавлене функції та контролю, тому відкрите для різних стихійних впливів: проявів природи, специфічної людської активності та процесів, що змінюють стан матеріалів будівлі. У цій роботі митці намагаються розглянути та проявити ці впливи, перезбираючи фрагмент безформності нагромадження цегли. Зруйнований будинок знаходиться на тій же вулиці, на якій знаходиться галерея, в 5 хвилинах від неї, тому пропонуємо глядачам пройти цей шлях і побачити роботу безпосередньо.

...
10 жовтня 2018
Вулиці, парки, площі - як їх змінюють в українських містах

13 жовтня в галереї Артсвіт відбудеться лекція Тараса Кайдана «Вулиці, парки, площі – як і навіщо їх змінюють в українських містах?» в рамках освітньої програми Youth-Active-City.

Початок о 17:00. Вхід вільний.

...