• Рус/Укр
  • Eng
Кіноніч: абсурд (Андерссон/Шифрон)
30/11/2017

Кіноніч: абсурд (Андерссон/Шифрон)

Цього разу пропонуємо глядачам замислитися над явищем нонсенсу в нашому житті за переглядом двох європейських збірок новел та замальовок на тему абсурдності буття.

Спочатку куратор кіноночі Сергій Острянин планував присвятити нову добірку вічному питанню про сенс нашого буття, проте, не знайшовши на цю тему достатньо матеріалу, тема наступної кіноночі зійшлася до абсурду. Тож цього разу пропонуємо глядачам замислитися над явищем нонсенсу в нашому житті за переглядом двох європейських збірок новел та замальовок на тему абсурдності буття.

Почнемо зі збірки 39 трагікомічних скетчів Роя Андерссона "Сидів голуб на гілці, думаючи про буття", що є спробою автора дати відповідь на питання "що значить бути людським створінням?". Назва фільму відсилає до полотна Пітера Брейгеля "Мисливці на снігу", на якій птахи, на думку автора, приголомшені тим, що мисливці під деревом не бачатьхаотичної природи оточуючого світу. Візуальна складова фільму також натхненна живописом, зокрема полотнами Едварда Хопера, тож крім філософських думок на глядів чекає мінімалістична насолода для очей.

Наступний фільм з добірки - "Дикі історії" Даміана Шифрона - 6 новел, присвячених темі помсти як емоції, що повною мірою розкриває абсурдність людських вчинків. Нерівність, несправедливість, а також високі вимоги сучасного світу доводять людей до точки кипіння - саме по цих точках проведена сюжетна лінія стрічки. На глядачів чекає сповнена емоцій та чорного гумору стрічка, епізоди якої балансують на тонкій грані між людяністю та варварством, самоконтролем і справжнім емоційним вибухом.

Як би нам не хотілося думати інакше, наше життя у більшій мірі визначається хаотичною комбінацією випадковостей. Ірраціональність покладена у саму основу поведінки людей та їх емоцій - то може вона і є тим самим, що визначає нашу людяність та є справжнім сенсом життя - на це питання відповідь спробуємо знайти під час перегляду фільмів та їх обговорення.

Традиційно кіноночі відбуваються в співпраці з Arthouse Traffic

Вхід вільний

Інші новини

14 квітня 2018
Що таке артхаус: -ізми та інші течії

Протягом останніх 100 років митці та критики активно продукують визначення нових течій та парадигм мистецтва, будуючи власні системи координат. Як в них може бути вписана історія кіно? Якими рисами характеризується кіно реалізму, модернізму, постмодернізму та інших -ізмів? На ці питання спробуємо знайти відповіді в ході лекції та відкритої дискусії. Продовжимо вечір за переглядом фільма-переможця минулорічних Канн - “Квадратом” Рубена Естлунда. Другою стрічкою переглянемо “Рівень чорного” Валентина Васяновича. 

...
31 березня 2018
Сучасне мистецтво: історія однієї подорожі. Олександр Михед

Сучасні митці ближчі до світу бізнесу, ніж їх попередники. Створюючи художні об’єкти, вони більше не мають на меті оздобити дворянські спальні. Їх намір – запропонувати новий погляд на знайомі речі та візуалізувати суперечливі моменти. І, можливо, вказати шлях їхнього вирішення.  Про те, як читати твори кінця ХХ та початку ХХI століття, застосувати знання у керівництві компанією та підсилити ефект від знайомства з митцями – дізнайтеся на лекції Олександра Михеда. 

...