Хмельницька виставка

26 жовтня 2018 - 15 грудня 2018

26 жовтня Артсвіт запрошує на відкриття спільного проекту з арт-центром Масло. Хмельницька виставка є результатом Міжнародної фотогафічної резиденції, в рамках якої автори з трьох країн займались дослідженням міста. Куратор резиденції - Олександр Михед.

“У сучасних урбаністів серед запитань, які вони ставлять місцевим жителям, досліджуючи життя міст, є таке: «Якщо уявити, що ваше місто – людина, якою б ви її описали?» Старигань, у якого вже немає сил підвестися з ліжка? (Ситуація мономіст). Молодиця, котра покинула старого чоловіка й завела собі коханця? (Міста, що отримали «нову кров» за рахунок переселенців). Дідуган, який виріс у Радянському Союзі і, зрештою, знайшов своє коріння, намагається повернути втрачене ім’я та відновити історію свого роду. Ситуація, яку, певно, проживає чимало українських міст.

Міжнародна фотографічна резиденція Maslo – це спроба створити колективний портрет міста Хмельницького. Це запрошення чужинців у рідний простір, намагання бути відкритими. Це – спроба не знайти відповіді, а поставити запитання. Це прагнення вилаштувати строкату мозаїку крізь оптику сучасної фотографії. І коли фотографи вдивляються в місто, містяни вдивляються в фотографію, знайомляться з тим, якою вона є.

Три майстри з трьох країн.

Три пласти життя міста.

Непевний туман майбуття, час теперішній і минувшина.

Валерій Мілосердов (Україна) створив фотографічне дослідження «Засоби зв’язку» про місцевих волонтерів і, ширше, – про формування нових соціальних зв’язків в українському суспільстві.

Маріуш Форецкі (Польща) здійснив цілу одіссею Хмельницьким, досліджуючи коліщатка міського механізму.

Олексій Шинкаренко (Білорусь) занурився в історію міста, створив новий контекст фотографій 1950–1980-х років, а з ними і новий контекст для розуміння сучасності.

І якщо розвинути питання урбаністів про місто-людину та піти ще далі:

Чи можна познайомитися з містом, як з людиною?

Чи стане місто в захисну стійку?

Чи обійме та прийме чужого зайду?

Чи розкриє свої секрети?”

 

Олександр Михед

 

Ілюстрація: фрагмент фотографії Маріуша Форецкі