Контексти візуальної культури: Чому не було великих художниць-жінок?
14/06/2018

Контексти візуальної культури: Чому не було великих художниць-жінок?

Для третьої лекції з циклу «Контексти візуальної культури» її авторка Олена Годенко-Наконечна використала назву книги відомої американської дослідниці Лінди Нохлін «Чому не було великих художниць-жінок?». Представниці феміністичної теорії ХХ ст. присвятили багато уваги подібним питанням. Наприкінці ХХ ст. прийшло наступне покоління науковців, жінок і чоловіків, які використовували нові – ґендерні – підходи в розмові про статі. Чим же відрізняється «ґендер» від «фемінізму»? Як по-новому можна сприймати історію мистецтва з ґендерних позицій? Яке місце в «чоловічій історії» займає жінка – жінка як мисткиня, і жінка як образ в мистецтві? Усі ці та інші специфічні аспекти зазначеної теми будуть розглянуті на прикладах творів класичного та сучасного мистецтва, у яких жінка виступає то як авторка, то як модель.

Лекція відбудться 14 червня. Початок о 19:00. Вхід вільний.

16.06.2018. Дві додаткові лекції третього модулю «Сексизм, жіноче тіло та ґендерні стереотипи в мистецтві» і «Сучасне феміністичне мистецтво: новаторство, провокації, скандали» – це поглиблення розмовизґендерної проблематики, це спроба розібратися у складних соціокультурних питаннях та їх відображенні в мистецтві. Розмова піде про жінку як суб’єкт та об’єкт у класичному та сучасному мистецтві, про гострі проблеми, які порушують в новому мистецтві – проблеми сексизму та тілесності, ґендерної нерівності та асиметрії у сприйнятті жіночої та чоловічої моралі, природи та презентації фемінного та маскулінного в мистецтві та ін., зокрема, на прикладах митецьких практик Фріди Кало, Джуді Чикаго, Марини Абрамович, Трейсі Емін та багатьох інших.

 

Ілюстрація: Сінді Шерман "Untitled", 2010

Інші новини

12 серпня 2020
Open Call для художників: Програма резиденцій галереї Артсвіт

Запрошуємо на резиденцію для художників від галереї Артсвіт і Українського культурного фонду.

Ми чекаємо на заявки від митців різних напрямків візуального мистецтва: від живопису до медіа-арту, від фотографії до перформансу.

 

...
05 серпня 2020
Художник_ця та інституція: стратегії взаємодії

Відносини - це завжди складно. Особливо, коли вони свідомо мають на увазі ієрархію. Особливо, якщо один із суб'єктів цих відносин повинен свідомо підкориться встановленим правилам гри. Але чи повинен?

Все перераховане вище можна застосувати багато до чого, але в даному конкретному випадку будемо говорити про художника та інституції. Взаємна потреба одне в одному (і інституція тут навіть більш зацікавлена ​​сторона) штовхає на необхідність постійного перегляду цих правил, в надії коли-небудь вийти на максимально комфортний режим для всіх. Можливо, це утопія, але аж надто вона спокуслива.

...