Галерея АРТСВІТ представляє унікальне та досі маловідоме, навіть у мистецьких колах України, явище, яке сформувалось у Дніпропетровську в кінці 1970-х – на початку 1980-х років. Воно було пов’язане із заснованим Марленом Матусом (1939 – 2014) фотоклубом «Дніпро» та його так званою «Молодіжною секцією». Остання з’явилась з ініціативи фотографа та теоретика фотомистецтва Олександра Фельдмана і стала потужним осередком фототворчості поза стереотипами «пролетарської» фотографії, ввібравши традицію радянського неофіційного репортажу та пікторіалізму, який в 1900 – 1910-х роках, зокрема на території України, мав потужне коріння.
В проекті кураторів Льолі Гольдштейн та Марії Хрущак представлено більше 150 світлин учасників «Молодіжної секції» Дніпропетровської школи фотографії (ДШФ) й фотографів, які цікавились студією та її експериментами: Олександра Фельдмана, Юрія Бродського, Марка Мілова, Станіслава Полонського (1948 – 2002) та дотичного до студії – Семена Просяка. Основне завдання – розширити знання про українську фотографію кінця 1970-х – початку 1990-х років і повернути до актуального українського мистецького дискурсу імена, певним чином загублені після розвалу СРСР.
В експозиції представлено твори маловідомого в Україні майстра фотографії Станіслава Полонського (1948 – 2002), який знімав усього лише близько десяти років, проте за цей час його роботи були з успіхом показані в Литві, Франції, Іспанії, Італії, Японії; роботи представника старшого покоління дніпропетровських фотографів Семена Просяка із тріумфальної серії «Седнів», яка мала великий успіх на виставках в Україні, Росії та Литві. Разом із фотографіями Олександра Фельдмана, Марка Мілова та Юрія Бродського (продовжує займатись фотографією в Німеччині), що відкривають перед нами період неймовірного творчого сплеску фотографії в індустріальному місті без особливих соціально-культурних умов для появи фотографічної школи, проект галереї АРТСВІТ демонструє фотографію, яка в своїх методах та пошуках вирвалась із фотолюбительського кола у міжнародний арт-простір, поруч із Харківською фотографічною школою, або у живописі – «новою хвилею», трансавангардом.
На інституційному рівні поняття «Дніпропетровська школа» ввів у культурно-мистецький контекст міжнародний куратор фотопроектів Євгеній Березнер. Він включив в експозицію свого масштабного проекту «150 років фотографії» роботи дніпропетровських фотографів (1989, Манеж, Москва). Слідом, в 1998 році, в московському ЦСМ Джорджа Сороса він же показав проект «Дніпропетровська школа фотографії. Двадцять років потому», в якому представив роботи Семена Просяка, Олександра Фельдмана, Марлена Матуса, Марка Розова, Віти Буйвід, Марка Мілова та Юрія Бродського.
Размышления о красоте. Днепропетровская фотография, Катерина Яковленко, IZIN
ДШФ КАК ПУНКТИР, Вадим Полонский, ArtUkraine
Навели Резкость, Татьяна Соловей, VOGUE Ukraine
«РАДИО ВЕСТИ», прямий ефір 16 травня
Репортаж Ірини Каблоцької, 11 канал
Старые фотографии переносят в прошлое, Людмила Батальская, Gorod.dp.ua