• Рус/Укр
  • Eng
Три білборди на межі Харкова
07/03/2018

Три білборди на межі Харкова

5 березня на виїзді з Харкова по Салтівському шосе з’явились три нових білборди. Але замість рекламних об’яв - тільки величезні чорні цифри на білому тлі, по одній на кожен щит - «1», «2», «3».

Ці білборди - новий проект харківської художниці Олі Федорової, який переосмислює значення слова й висловлювання в сучасному світі.

Оля Федорова - художниця з Харкова, лауреат фестивалю «Non Stop Media VIII», фіналаст конкурсу молодих митців МУХІ 2017, фіналіст і переможець конкурсу сучасного мистецтва ім. Натана Альтмана, автор персональних проектів та учасник колективних виставок та резиденцій у Києві, Харкові, Дніпрі, Львові, Одесі, Люблині.

З концепції проекту:

«Три білборди на межі Ебінга, Місурі» - один із головних фільмів року, номінант в категорії «Кращий фільм» кінопремії «Оскар-2018» - картина про повідомлення-месседж, про слово та його цінність. Кілька містких влучних фраз, чорні на червоному, розміщені на величезних рекламних щитах, не тільки розкручують сюжет та впливають на долі персонажів - а приголомшують, зачаровують ефектністю висловлювання, як жесту, його чистотою та потужністю.

Це утвердження, маніфестація месседжу, як рушійної сили сучасності.

Дуже швидко цей спосіб трансляції повідомлень і сам білборд як трибуна для публічного висловлювання зі сфери художнього вимислу перемістилися у реальний світ. У багаточисленних акціях та протестах вони стали символом, прапором обурення і гніву людей, їх прагнення бути нарешті почутими, стати нарешті видимими. У фільмі героїня намагалася зрушити з місця лиш одне маленьке провінційне місто. Сьогодні ж учасники подібних акцій своїми месседжами вимагають справедливості вже у високих чинів та голів держав, у той час, як весь світ спостерігає за ними через соціальні мережі.

Ставши популярними та обговорюваними в інтернеті, «Три білборди на межі Ебінгу, Місурі» та змісти, що розрослися навколо нього, породили хвилю постмодерністських мемів. Серйозні послання замінилися на абсурдні фрази, анекдотичні вирази та цитати з інших мемів. Білборд, як транслятор повідомлення, став предметом жартів та стьобу.

Мій проект про три білборди - мета-мем, повідомлення без повідомлення, означуюче без означуваного. Це деконструкція самого месседжу, як впливової сили інформаційного світу, і концепції білборду (а за анологією, і будь-якого іншого публічного майданчику - Твітер, Фейсбук, форум, паркан) як медіума його трансляції.

Інші новини

13 грудня 2018
Музеї світу

Музей – це храм чи цвинтар мистецтва? Що являють собою традиційні та сучасні музеї? Коли виникли перші художні музеї та якою була мета їх створення? В чому сутність діяльності цих інституцій в сучасному інформаційному суспільстві?


Разом з авторкою циклу лекцій «Контексти візуальної культури» Оленою Годенко-Наконечною спробуємо розібратися в цих питаннях

 

...
30 листопада 2018
Тренди сучасної документальної фотографії

30 листопада запрошуємо вас на лекцію Валерія Мілосердова “Тренди сучасної документальної фотографії”. На лекції на прикладі фотосерій  видатних фотографів будуть показані основні напрямки пошуку нової візуальної мови та розробки тем у сучасній документальній фотографії.

 

...